ZOOPLUS | design: Barbora Staňková

KOMENTÁŘ DESIGNÉRKY

Majitel chtěl dát hlavní prostor ve výlohách svým speciálním luxusním a exkluzivním produktům. Proto jsem navrhla takový koncept výlohy, jenž klade důraz na samotný produkt. Jako hlavní vyjadřovací médium mi posloužil papír a dřevo. Produkty jsem tak umístila do jakési papírové džungle inspirované terárii v zoo. Aby bylo docíleno maximální pozornosti produktu, ladila jsem design výlohy do bílé barvy. Navržené prostředí se tak stalo nenásilným doplňujícím prvkem celého prostoru.

OBCHOD

ZOOPLUS (Orlí 14, Brno) je prodejnou s pestrou nabídkou krmiv a chovatelských potřeb, která dokáže uspokojit i velmi náročné zákazníky. Vedle běžného sortimentu nabízí kvalitní a luxusní produkty v podobě tašek, pelíšků, obojků či kosmetiky světoznámých značek.

 

BARBORA STAŇKOVÁ

Barbora je Moravačka jak lusk. Pochází z kraje, kde se děti rodí do kroje a víno teče járkem. Vystudovala grafický design ve Zlíně a usadila se v Brně, aby to měla všude blízko. Grafický design využívá jako hlavní prostředek k přímé komunikaci v komerčním světě. V Brně můžete nelézt její kresby na výloze baru JustWINE na Kotlářské. Stojí za vizuálním stylem kulturního střediska Kávéeska či Kulturního servisu města Brna. Mezi její poslední práce patří logo nově otevřeného paláce Jalta.

Portfolio a kontakt najdete na Behance

 

HODNOCENÍ ODBORNÉ POROTY

Je znát, že ručně vyřezávaná instalace byla pracná a náročná. Má svoje kouzlo a posouvá výlohu na novou úroveň. Nejspíš není možné si představit, že by klasický papír vydržel ve výloze dlouhodobě, oceňujeme ale možnost výlohu postupně rozvíjet a doplňovat nebo obměňovat jako podzimní nebo jarní edici s různými barevnými akcenty. Designérka ale nevyřešila i situaci s páskovými polepy v horní části skel a nepodařilo se jí zaclonit pohled na nevzhledné osvětlení za pomocí samotného konceptu. Je škoda, že z výlohy není patrné, že jde o obchod potřeb pro zvířata. Také by bylo dobré doladit označení produktů, ať už značkou, nebo cenou a nějakým způsobem zdůraznit vchod do samotného obchodu.

V HODNOCENÍ VEŘEJNOSTI ZÍSKALA VÝLOHA 206 HLASŮ A UMÍSTILA SE NA 3. MÍSTĚ