POE POE

Fast food, centrum Brna. Foto: Kamil Till (Moravská galerie)

VÝHRA

  • POE POE funguje jako úspěšná franšíza v různých městech v Českých zemích a na Slovensku.
  • Autory konceptu, interiéru i grafického designu je vždy tým lidí, ne jeden hlavní generál
  • Provozovna nikdy nemá výrazný název, místo toho sází vyčištěnou výlohu a červenou ikonu, která tvoří v kombinaci s čistou plochou velmi výrazný prvek.
  • Na rozdíl od jiných fast food provozoven používá jen jednoduché černobílé ikony nabízených produktů a ceny. Ceny samy o sobě jasně demonstrují o jaký typ občerstvení jde a lákají adekvátní cílovou skupinu. Proto není třeba výlohu od shora dolů polepit umaštěnou fotkou jídla.
  • Důležitý je zde také koncept odhalené kuchyně (která nemá co skrývat) a příjemného prostředí, zpravidla plného světla.
  • Kombinace těchto prvků (důstojný a čistý interiér, nízké ceny a rychlá obsluha) vytváří zážitek, na základě kterého pak provozovnu (červenou ikonu) zákazník znovu vyhledá, klidně v jiném městě nebo státě.

RISK

  • Do nových konceptů je třeba vždy jít naplno a nezkoušet je jen tak napůl.
  • Majitelé čerpají z vlastních zkušeností z práce v gastro průmyslu v zahraničí i u nás. Není možné očekávat, že začnete na zelené louce  a bez práce a zkušeností vytvoříte originální úspěšný koncept.