Pedralbes Centre

Obchodní dům, Barcelona.

VÝHRA

  • Obchodní dům, kterému se povedlo přehledně odprezentovat prodávající obchodníky, nainstalovat výrazný firemní nápis a podtrhnout architekturu budovy.
  • Prezentace obchodníků probíhá na barevných vlajkách – každá je na jednom ze sloupů parteru. Tím se podtrhuje rytmus stavby daný architektem. Důležité je také to, že každá vlajka má jen jednu barvu a žádné fotografie – tím se drží přehlednost.
  • Nápis je obřích rozměrů, ale je vsazený jednotlivě mezi sloupy, takže neruší krásnou fasádu z lesklých čtvercových tabulí.

RISK

  • Prostor za sloupy se nepodařilo ukočírovat, takže hned vykvetla velká svítící obrazovka a prezentace některých obchodníků. Tomu je možné předejít jen tím, že majitel investuje do smysluplné propagace a zaručí obchodníkům návstěvníky – ti je pak nemusí lovit bannerky „z ulice“.
  • Dvě nárožní vlajky bohužel sabotují jednotný styl – jeden obchodník dostává přednost před ostatními. To je vždycky celou situaci komplikuje jak vnitřně, tak navenek. Obchodník, který se prezentuje na fasádě se najednou stává spolutvůrcem propagace všech obchodů uvnitř, to by si každý majitel nemovitosti měl uvědomit.