OŘÍŠKY NA ČESKÉ | design Lenka Křikavová

KOMENTÁŘ DESIGNÉRKY

Výloha pro Oříšky je reakcí na čistý interiér, eleganci a jednoduchost. Mým cílem je udělat prodejnu přátelštější, aby se do ní nikdo nebál vkročit, ale také poutavější, aby přilákala více zákazníků. A protože se zde prodávají přírodní produkty zvolila jsem rostlinné motivy a vyzdvihla jeden z nejprodávanějších druhů oříšků. I jeho cenu, aby každý věděl, že i on si jej může dovolit a pochutnat si na něm. Při výběru barevnosti jsem se inspirovala interiérem, aby prodejně zůstal ucelený vizuální styl a aby stále působila luxusně a výběrově. Tradá, tak vstupte do světa oříšků, sušeného ovoce a dalších dobrůtek.

OBCHOD

Tradice prodeje oříšků a suchých plodů trvá v rodině Marc a Starý už víc jak 15 let. Majitelé se snaží o maximálně kvalitní zboží, které si nechávají exkluzivně vozit z velkých evropských přístavů.   

VIDEO ROZHOVOR 

LENKA KŘIKAVOVÁ

Ve své tvorbě spojuje grafický designu s ilustrací. Soustředí se zejména na dětskou ilustraci např. pro časopis Pigy. Ilustrovala několik dětských knížek a v roce 2014 se stala vítězkou soutěže Art books wanted v kategorii Nejlepší dětská kniha. A v témže roce byla součástí Mezinárodní přehlídky grafického designu – Bienále Brno. V grafickém designu se soustředí na vizuální styly menších firem. Dále svoji tvorbu propojuje s architekty a tvoří si svůj vlastní ilustrovaný projekt Huhů.

! Lenka se rozhodla vytvořit výlohu bez počítače, všechny kresby i písmo, které vidíte, vytvořila ručně přímo na sklo.

HODNOCENÍ ODBORNÉ POROTY

Řešení je čisté, dotažené do všech detailů. Daří se vize polidštění a větší přátelskosti. Bylo těžké doplnit architektonicky čisté a skvělé řešení a zároveň nezaplácat výlohu agresivními nesmysly. Tady se to skvěle povedlo. V hlavní roli je sklo jako nástroj dočasné změny, která nemusí být moc invazivní, a přesto zaujme.

Porota se neshodla na rámu v centru instalace – pro část porotců to byl skvělý poutavý prvek, na který se ve výlohách často nemyslí, pro ostatní zbytečný prvek navíc. Věnování oříšku je skvělá nadsázka a vtip – produkty jsou vlastně nadstandardní zboží, ale zároveň mohou být velice vtipné. Pečlivost kresby je nadstandardní a zvolené téma je vtipné, proto ji hodnotíme jako velice povedenou.

V HODNOCENÍ VEŘEJNOSTI ZÍSKALA VÝLOHA 213 HLASŮ A UMÍSTILA SE NA 2. MÍSTĚ