Fr. Hanák klenotnictví | design: VRN

KOMENTÁŘ 
Design je schopnost poradit si v jakékoli situaci! Koncept je vždycky zábavné vymýšlet, ne vždycky to ale vyjde s realizací. Přesně tohle postihlo Lenku Svobodovou (s podporou Dity Krouželové) při práci pro Výlohy jak Brno. Původní zamýšlenou instalaci se zrcadly se nepodařilo technicky zrealizovat, a tak bylo nutné během jediného dne přijít s novým nápadem a zároveň jej vytvořit. Nový koncept nakonec vymyslela Veronika Rút Nováková a s pomocí týmu Brno Design Days se vše naštěstí stihlo. Instalaci tak nakonec tvoří scény s životními mezníky člověka – posledním z nich je také nákup hodinek jako investice do rodiny. Zároveň se do výlohy luxusního zboží dostala experimentální kompozice s cihlou nebo bankovkami z vetešnictví.

OBCHOD
Klenotnictví Fr. Hanák je tradiční brněnská rodinná prodejna švýcarských hodinek a zlatých šperků. Zakladatelem úspěšné firmy je děd současného majitele, který otevřel první hodinářství v Brně už roku 1905. 

 

HODNOCENÍ ODBORNÉ POROTY

Porota ocenila zvládnutí krizové situace. Nápadem jde o skvělé, vysloveně retailové řešení s důrazem na koncepci produktu. Práce s propagací tohoto typu produktu je náročná ve smyslu různých restrikcí, proto se z omezeného prostoru povedlo vytěžit hodně. Jde o navázání koupě hodinek na životní investici, vyložené soustředění pozornosti na prodej produktů a jeho podstatu.

Ceníme si, že majitel při příležitosti soutěže investoval do nového bodového osvětlení a posunul tím výlohu na jinou úroveň.

Škoda je, že se nepodařilo koncept dotáhnout do detailů, jako například vylaserování sdělení do kovových tabulek. Výloha by pak působila luxusnějším dojmem. Ale je to pochopitelné už kvůli tomu, že bylo nutné ji zrealizovat poslední den před odevzdáním.