CULT OF THE ROAD | design: Vojtěch Čižmář

KOMENTÁŘ DESIGNÉRA

Vlakem do lesů, pryč z města. Surrealistická trampská scéna laděná do oranžové, ve které se utábořila trička a čepice kluků z Cult of the Road. Všechny objekty jsou vyrobené z kašírky, což je 100% zero-waste technika recyklující staré noviny, kterým za pomocí Herkulesu můžete vdechnout až bizární rozměry a tvary. Protože díky přírodě je městský člověk živ. Přiznejte si však, kdy naposledy jste spali pod širákem?

OBCHOD

Cult of the Road je brněnská streetwearová značka založená v roce 2013. Zprvu jako fiktivní projekt, který se postupem času plně realizoval napřed jako eshop a později (v roce 2017) i jako kamenná prodejna na ulici Pekařská. Inspirováni pohybem všeho duhu, po cestách klikatých i rovných, prašných i metaforických, na skejtu nebo v buracejícím stroji, dál se snažíme dělat kvalitní lokální brand.

 

VOJTĚCH ČIŽMÁŘ

Tvorbou Vojtěcha Čižmáře se prolíná pop artu a street art. Je designér, učitel výtvarky a skaut. Strávil čas na JAMU v ateliéru audiovizuální tvorby a taky na katedře výtvarné výchovy PdF MU, kde nasbíral důležité zkušenosti. Drží se hesla navrhovat věci cestou nejmenšího odporu a jednoduše jako dítě. Protože jej podle vlastních slov děti, které vede nebo učí, vždycky dokážou přesvědčit o tom, že v jednoduchosti je krása.

HODNOCENÍ ODBORNÉ POROTY

Instalace není zcela vyčištěná jako v design shopu, takže dobře navazuje na podstatu streetwear obchodu. Jde o jiný přístup a také jiný typ provozovny, takže je dobré, že designér navazuje na skutečnou koncepci a posouvá městskou módu na trochu jiný – trampský – směr.

Skvělé jsou nápady s rukama, psem, houbami – instalace dělá obchod přístupnější i generaci, která by možná měla ke koncepci obchodu daleko. Na druhou stranu imitace přírody (listy apod.) velice rychle stárne a působí málo odvážně. Přírodní prostředí možná mohlo být řešené víc metaforicky s ještě větším odvázáním se do surrealismu, například volbou originálních materiálů.

V HODNOCENÍ VEŘEJNOSTI ZÍSKALA VÝLOHA 305 HLASŮ A UMÍSTILA SE NA 1. MÍSTĚ